Sve sto ste htjeli da znate o finansijama, a niste smjeli da pitate...
www.facebook.com/fidconsulting

02 December 2013

Tehnike rjesavanja problema sa bankom

Da li ste nekada imali problem sa bankom u vidu pojasnjavanja obracuna kamate, naknada, provizija, transakcionih troskova, izdavanja kartice? Niste jedini; naime, crnogorskom bankarskom ombudsmanu je u periodu od januara do kraja juna 2013-te godine upućeno 130 prigovora, nejasnoća, nerazumijevanja i poteškoća u radu sa mikrofinansijskim institucijama, kao i 181 prigovor u radu sa bankama.


Bez obzira na to da li je problem koji imate mali ili nesto sto moze uticati na vasu kreditnu istoriju, pravovremeno rjesavanje situacije kroz prave kanale komunikacije moze uraditi dosta na rjesavanju svih otvorenih pitanja sa bankom.

1. Reagujte brzo
Ukoliko pronadjete gresku na bankraskom izvodu, kasnite sa otplatom kredita, imate najavu o smanjenju plate ili imate bilo kakvo pitanje koje je vezano za banku, vazno je da reagujete brzo. Ukoliko ignorisete problem, sanse za adekvatno rjesavanja problema sa bankom se smanjuju protokom vremena.

2. Identifikujte nacine komunikacije sa bankom
Prije nego se obratite banci, pazljivo identifikujte kanale i nacine komunikacije sa bankom. Ukoliko imate problem sa otplatom kredita, moracete licno poci direktno kod osobe koja je zaduzena za naplatu kredita. Ukoliko trazite dodatne usluge od banke, web site je dobra polazna osnova za prikupljanje osnovnih informacija i ponuda bankarskih proizvoda. 

3. Posjetite banku licno
Licna posjeta bankarskom sluzbeniku oko svih nejasnih stavki je dobar pocetak uspostavljanja licnog odnosa sa bankom. Ukoliko se dobro pripremite i podnesete dobru dokumentaciju koja potkrepljuje vase stavove, bankarski sluzbenik ce vas shvatiti mnogo ozbiljnije nego klijenta koji mu se obraca preko telefona, cesto ne znajuci sta zapravo trazi. Zadatak bankarskog sluzbenika je da razjasni sve nejasnoce, pomogne vam i zadrzi vas kao klijenta.

4. Budite smireni
Nemojte zapocinjati razgovore sa bankarom na negativan nacin. Gotovo svaki problem koji imate mozete rijesiti sa bankom, uz uslov da se dobro pripremite i imate pozitivan stav prema rjesavanju situacije. Naravno, ukoliko bankarski sluzbenik ima nekorektan odnos prema vama, mozete traziti razgovor sa njegovim pretpostavljenim i dati primjedbu na njegov rad.

5. Razumite situaciju u kojoj se nalazite
Najvazniji korak ka rjesavanju problema sa bankom je vase razumijevanje nastalog problema. Uvjek vam se cini da banka obracunava neke troskove bez osnova. U praksi, veoma cesto se desava da klijent potpise ugovor a da ga ne provjeri. Ukoliko ste potpisali ugovor sa odredjenim odredbama sa kojima nijeste bili do kraja upoznati, a koji su na vasu stetu, morate biti svjesni da banka crpi pravo iz ugovora i tako naplacuje odredjene troskove i naknade. Zato dobro citajte ugovore i trazite pojasnjenja svih nejasnih stavki iz ugovora.

6. Podjelite misljenje o banci putem drustvenih mreza
Ukoliko niste zadovoljni rjesenjem problema, podijelite vase vidjenje situacije putem drustvenih mreza kako bi ostali korisnici bili upoznati sa eventualnim buducim problemima. Ukoliko banka redovno koristi drustvene mreze, ovo moze biti dobar nacin da vas ponovo pozovu i ponude neko rjesenje.

7. Nastavite dalje
Ukoliko nijeste zadovoljni ishodom rjesavanja situacije, a zavisno od njene kompleksnosti, mozete nastaviti da i dalje koristite usluge dosadasnje banke, ali i da promijenite banku. Imajte na umu da je otvaranje racuna kod druge banke vrlo jednostavno; istovremeno, stvaranje novog odnosa vas kao klijenta i nove banke je dug proces.

Kao specijalizovana konsultantska kompanija za komunikaciju sa bankama, Fidelity consulting vam moze pomoci da razjasnite sva pitanja koje imate sa bankom, sagledavajuci vase ukupne finansije i istoriju poslovanja sa bankom. Takodje, mozemo vam predloziti koja banka ima najbolje uslove na trzistu, koje prati kvalitetna usluga.

No comments:

Post a Comment