Sve sto ste htjeli da znate o finansijama, a niste smjeli da pitate...
www.facebook.com/fidconsulting

20 December 2013

Disekcija veb sajta Dormeo.me - Neiskreni izlivi modernog marketinga


“Priznati da smo bili u zabludi, samo je priznanje da smo danas pametniji nego juce”, Johann Kaspar Lavater, 1741. - 1801. godine

http://www.youtube.com/watch?v=l2X9OtUV9yo

“Izgleda sasavo, ali mene ledja vise ne bole” cuvena je krilatica sa pocetka devedesetih godina proslog vijeka. Dok se u okruzenju vodio rat, nasa leda su vodila ljubav sa magicnom spravom univerzalnog naziva - Kosmodisk. Romansa u prosirenom opsegu traje i dan danas; slovenacka kompanija Studio Moderna je prosirila djelanost na Dormeo liniju za spavanje, Delimano opremu za kuhinju, obucu Walkmaxx, Shark opremu za ciscenje. Kosmodisk se podrazumijeva.

Princip koji ova kompanija njeguje kroz televizijski advertajzing je jasan: zakupite sto vise tv programa, bombardujte gledaoce pred spavanje mini atomskim bombama punih marketing uranijuma i pustite ih da ujutro dosetaju do telefona i naruce sve ono sto su vidjeli na televiziji. Ljudi su poceli da lice jedni na druge; na kafama pricaju o Dormeo jastucima, o kuvanju kineske hrane koja se najbolje pravi u Delimano woku. Cuju se i malobrojna misljenja da ljudi koji trce padaju u Walkmaxx patikama; doduse, to jos nije dokazano u policiji.

Pored ponude koja svadnevno vreba iz katodnih cijevi televizora, Studio moderna je prosirila djelatnost na njegovo velicanstvo Internet i to kroz veb sajt romanticnog naziva www.dormeo.me. Za sve vas kojima latinski nija jaca strana, kada bi glagol dormeo preveli na nas jezik, jedno od znacenja je - “ne radite nista”. Fanstasticno.

Dizajn i sadrzaj sajta - paralelna dijagonala dozivljaja

Bijela pozadina, modro plava boja Dormeo brenda, sa crvenim detaljima poput leptir masne. Zeleno polje za narucivanje; svaka slicnost sa zelenom bojom na semaforu je slucajna (podsvijest ne igra nikakvu ulogu).

Jedna od poruka glasi: “Dormeo proizvode mozete kupiti na rate preko penzionera”. Kada procitate ovu recenicu, osjecate se pomalo razocaranim; necete valjda kupovati preko penzionera? U praksi, morate stati ispred penzionera i preko njega kupiti omiljeni Dormeo proizvod. Jos ako je visok, imate problem; kako ga preskociti, dok cita Pobjedu?

Dalje kazu: “Zavrtite tocak srece i osvojite popuste do 50%”. Vase je samo da ispunite podatke: ime, prezime, pol, e mail adresu (sto u praksi znaci prikupljanje vasih podataka kako bi mogli iznova da vam salju mailove i zvrckaju vas telefonom). Onda kliknete na cetvrtasto polje koje se zove “Zavrtite tocak srece”. Cekajte; zar tocak nije okrugao? Jos jedna dilema: Kako da zavrtim kad treba da kliknem? Hm. Nesto ne mirise na dobro. Lici na onaj vic kad zena uhvati muza u prevari, a on joj kaze: Vjerujes li ti vise meni ili svojim ocima?

Imaju i sekciju “Tekstovi”; evo nekih zanimljivih cinjenica sa sajta: 
zenski mozak je 11-12% manji od muskog;
Muskarci imaju bolji osjecaj za prostor od zena;
zene su podloznije poremećajima kao sto su depresija, anksioznost (ovo se ponavlja dva puta)
muskarci vise vole da se skoncentrisu na poslove i zadatke koji ne zahtijevaju komunikaciju.

Onda muskarce optuzuju za seksizam?!

Citamo dalje, savjeti sa sajta su bas mocni:
Tipicno za frizere je da lako dobiju musteriju, ali je isto tako lako i izgube;
Najlaksi nacin da svom frizeru stavite do znanja da niste zadovoljni njegovim radom je da jednostavno prestanete da idete u njegov/njen salon;
Da li ste na istoj talasnoj duzini sa potencijalnim frizerom?;
Sve je u zglobu;
Jedan od kljucnih momenata za veću pređenu kilometrazu predstavlja i umjerena brzina kretanja.

Poucno, nema sta; nove generacije ovdje mogu procitati sve sto je neophodno za uzivanju u zivotu punim plucima!

E, sad je stvarno vrijeme da se uozbiljimo. Moramo biti surovo iskreni sa vama: gore navedeni primjeri su samo dobro upakovane marketing “fore”, koje timovi skupo placenih prihologa i strucnjaka pripremaju kako bi vam odvukli paznju od svakodnevnice i usmjerili je na kupovinu (najcesce) beskorisnih proizvoda. Uzimaju vase licne podatke, unose u bazu i konstantno vas bombarduju informacijama iz svoje ponude. U prodaji postoji pravilo poznato kao 10-7-4-1; pokucaj na 10 vrata, 7 puta ce ti neko otvoriti, imaces 4 prilike da prodas proizvod, 1 put ces ga i prodati.

Malo primijenjene psihologije u marketingu: Osnovni  smisao marketinga lezi u nastojanju da se prepoznaju potrebe i zelje potrosaca, kako bi se napravile ponude proizvoda koji će ih zadovoljiti. U centru izucavanja potrosackog ponasanja nalazi se teznja za razumijevanjem nacina na koji se donose odluke za kupovinu. Kreira se model koji donosenje odluka kategorizuje na dvije odrednice: nivo ukljucenosti potrosaca i kolicinu prezentovanih informacija.

Nesto o bojama: Plava boja koja dominara brendom Dormeo je boja koju voli najveci broj ljudi. Cak 53% zastave svijeta imaju plavu boju. Takodje, plava je najvise koriscena boja u identitetu kompanija. Druga boja koja dominira na sajtu je crvena boja; poslije plave, to je boja koju ljudi najvise vole. Cak 77% zastava svijeta ima u sebi crvenu boju. 

Statisistika vezana za boje je zapanjujuca: 92,5% potrosaca nagalsavaju da im je vizuelni faktor odlucujuci prilikom kupovine; boja moze povecati prepoznatost brenda do 80%; reklame u boji su 42% cesce od crno bijelih; boje mogu poboljsati razumijevanje brenda.


Zbog cega sve ovo pisemo? Sto je nasa poruka za vas danas? Ne koristite kreditne kartice, ne trosite novac na dobro ukapkovane i skupe proizvode; sasvim cete dobro spavati i na obicnom jastuku. Miran san dolazi iz glave, ne zato sto je glava polozena na Dormeo jastuku. Garantujemo; ako nismo u pravu, vracamo novac za 30 dana :)

No comments:

Post a Comment